Komplett Nikko Japan Reiseguide-18 Ting Å gjøre Og Steder Å Se

Nikko, Japan. Har du hørt om det? Vi hadde ikke før Tobu Railways kontaktet oss for å se om vi ønsket å utforske den pittoreske regionen bare to timer med tog fra Tokyo.

De fleste besøker Nikko som en dagstur fra Tokyo, men dette er en stor feil. Det er så mange ting å gjøre i regionen. Vi brukte 5 dager på å utforske området der ” uberørt natur møter religiøs fusjon.”

Om Nikko, Japan

Innholdsfortegnelse

Nikko Ligger 157 km nord For Tokyo. Lokalbefolkningen kjører til regionen, men Det er lett å hoppe På Tobu Express-toget fra Asakusa Stasjon eller Tokyo Sky Tree.

Lokale Japanske vet om Skjønnheten I Nikko, men få utlendinger har hørt Om Dette Unescos Verdensarvliste og massive naturreservat. Da vi besøkte under den travleste tiden på året, så vi få Vestlige blant lokalbefolkningen spredt over Nikko National Parks 1.147 kvadratkilometer (443 kvadratkilometer).

Det er ikke å si at det ikke var opptatt. Nikko er en perle kjent for tusenvis av turister Fra Japan som besøker for å spionere det fantastiske Tokugawa-helligdomskomplekset og området rundt.

Ting å gjøre I Nikko

Det Beste Av Nikko Japan

Å ha sjansen til å tilbringe fire netter I Nikko, vi klarte å ta i alt det hadde å tilby og ble forelsket i ikke bare kulturen, men skjønnheten og folk i landet. Hvis Du besøker Tokyo eller andre Steder I Japan må Du legge Nikko til listen.

vi hadde en privat sjåfør i Løpet av Vår tid I Nikko, men skjønnheten i denne destinasjonen er at offentlige busser går til alle steder vi lister nedenfor.

1. Shinkyo Bridge

Shinkyo Bridge I Nikko Japan

Det Er Den mest gjenkjennelige attraksjonen I Nikko, og Den har æren Av Å Være Japans eldste bro. Ligger i hjertet av sentrum, strømmer turister for å se Shinkyo-Broen og betale 300 Yen for å gå over det hellige stedet. Men det er en måte å se det uten folk.

Mange dagsturer har bare muligheten til en rask snap Av Shinkyo-Broen, men vi hadde lykken med å bo På Det Historiske Nikko Kanaya-Hotellet hvor vi var bare kort 5 minutters gange til broen. Dave og jeg våknet ved soloppgang å sette opp våre kameraer i god tid før noen folkemengder dukket opp fra deres slummer.

Krysser Shinkyo-Broen I Nikko Japan

Å Ha alt for oss selv, vi avbildet legenden Om Shinkyo Bridge og kunne se hvorfor Shogun valgte å gjøre sitt hjem her.

denne broen representerer legenden Om nikkos første prest. Vår Guide Yoshi fortalte oss om den første presten som bosatte området i 766. Han kunne ikke krysse Daiya-Elven, men ble hjulpet av to slanger som skapte en bro og la ham over. Når du krysser broen, går du i fotsporene til legender. Broen er enkel i design, men innstillingen er fantastisk med rushing vann racing gjennom en dyp dal.

2. Nikko Kanaya Hotel

Nikko Kanaya Hotell Japan

Nikko Kanaya Hotel Er Det eldste feriestedet I Japan. Det er en av En håndfull Japanske Klassiske Hoteller som tiltrekker seg de eldre mer tradisjonelle lånetakerne Fra Tokyo. Å bo På Kanaya Hotel er som å reise tilbake i tid. Det er et sted hvor servitører serverer fem-retters fransk-inspirerte middager med hvite hansker og personalet behandler deg som om du er en besøkende dignitar.

Nattlige turer tilbys å dele historier fra 100 år siden da slike Som Eleanor Roosevelt, Albert Einstein og Charles Lindbergh prydet deres eiendom.

Nikko Kanaya Hotel Lounge

bygningen kan bruke litt av en oppgradering, men tegnet er sjarmerende med en mørk salong komplett med skinnstoler og en peis som kan eller ikke kan ha blitt designet Av Frank Lloyd Wright. Så vi vil ikke at det skal forandre seg for mye.

Men vår tradisjonelle rommet var moderne og elegant komplett med de vanlige state-of-the-art toaletter funnet Rundt Japan. Mange mennesker som ikke bor på hotellet, ofte innom for lunsj eller middag for å få en smak av gamle Japan. tilbake til toppen

3. Tosho-gu-Helligdommen

Nikko Japan Toshogu Shrine

den fremste attraksjonen I Nikko er Tosho-gu-Helligdommen dedikert Til Tokugawa Ieyasu. Tokugawa Ieyasu var Den mektigste mannen I Japan i 1600. Han ble Kalt Japans første Shogun etter å forene landet fra voldsom borgerkrig. Hans Mausoleer ligger i Tosho-gu-Helligdommen og er en Av De viktigste helligdommene I Hele Japan.

4. Tokugawa Ieyasu Shrine

Tosogu Indre Helligdommen trinn I Nikko Japan

for å nå sitt mausoleum gikk vi først gjennom labyrinten av templer før vi nådde de 207 steintrinnene som førte til den indre helligdommen. Det ble åpnet for publikum i 1965, og det er her at den første Shogun av den siste og lengste samurai regjeringen er stedt til hvile.

helligdommen har gått gjennom 3 forskjellige versjoner fra det første treet i 1617 til en steinversjon i 1683 og den endelige gull -, sølv-og kobberversjonen nådde 5 meter høy som vi opplevde i dag.

5. Restauranter I Nærheten Av Tosho-gu Shrine

Shinto Gate I Nikko Japan

mens helligdommen er det viktigste monumentet I Tosho-gu, er begrunnelsen fascinerende å besøke. Når du går inn er det en stor 5 etasjers pagoda like utenfor Shinto Gate. Når vi kom inn I En Shinto Gate I Japan, visste jeg at vi var i ferd med å oppleve noe spesielt.

dette massive komplekset inneholder originale statuer og søyler som dateres tilbake til 160o som fører til de hellige lagerhusene og hellige stallene. Vi beundret også” hør ikke ondt, se ikke ondt, snakk ikke ondt ” apeutskjæringer som hilser deg ved inngangen. Yoshi påpekte at elefantutskjæringene på de ytre bygningene var spesielt interessante da ingen noen gang hadde sett en elefant da de ble bygget.

Du har lov til å gå inn i templene (skoene av), men vi brukte bare kort tid da turene var På Japansk, og vi ønsket å ta inn resten av eiendommen som krever tid til å virkelig suge inn.

6. Rinnoji Temple

Rinnoji Temple Inngang Nikko Japan

Rett ved siden Av Tosho-gu-Helligdommen er Det Buddhistiske tempelet Rinnoji. Det var et pust av frisk luft inn i tempelområdet vekk fra folkemengdene I Tosho-gu.

noe vi fant interessant er hvordan Shinto og Buddist helligdommer ble bygget ved siden av hverandre. Vi lærte at selv om de er forskjellige religioner, jobber de i harmoni. Shinto og Buddist religioner viske ut linjene, og du vil ofte se folk tilbe Både Buddhisme og Shintoism som Shinto troen er mer flytende og tror på visdom om hvordan å leve livet i harmoni med naturen.

vi kunne føle roen når vi besøkte Rinnoji og forsto hva formålet med disse pagodene og templene var i utgangspunktet.

7. Zen Experience

Nikko Japan Monk

Å Delta i En Zen-opplevelse hjalp meg til å føle en følelse av ro og fred som jeg desperat trengte etter å ha lidd av jetlag og folkemengdene I Tokyo. Det hadde vært en virvelvind noen dager flyr fra Canada og deretter utforske Tokyo, Men Zen Erfaring brakte meg tilbake til sentrum mitt.

Dette er en ekstraordinær opplevelse hvor En Buddhistisk Munk leder en meditasjon i Rinnoji-Tempelet. Jeg lurte på hvordan det ville gå med ikke å forstå språket, men da forsto at språket i ro er det samme. Tømme tankene, slappe av Og Bare Være.

Rinnoji Temple Zen Erfaring Nikko Japan

Han gikk med klokken rundt templet mens jeg satt i stillhet. Med hvert åndedrag følte jeg meg mer avslappet og 20-minutters meditasjon fløy forbi. Før jeg visste ordet av det, han stoppet foran meg der jeg bøyde hodet mitt, og han syntes å nesten gi meg velsignelse Av Dronningen knighting en soldat.

gjennom oversetteren min sa han at jeg nå har lært tre ting: “for å justere min ambisjon, for å justere min kropp og for å justere mitt sinn.”Jeg håper det blir med meg fordi jeg trenger litt justering !

8. Kanmangafuchi Abyss

Kanmangafuchi Abyss Nikko Japan

Kanmangafuchi Abyss Er ikke Bare en pittoresk glen fylt med svingete elver og fosser, men også en samling Av Bake Jizo; statuer som bryr seg om de døde med utsikt over elven.

tempelmunken fortalte Joshi at tidligere munker laget disse statuene til minne om de som hadde dødd. Lokalbefolkningen har dekorert Jizo statuer med røde kapper og caps til ward av ånder fra sine barn.

jeg ble fortalt at statuene har et mystisk element. At når du teller dem, er de to tallene ikke det samme. Ikke en til å gi opp en utfordring, jeg telte dem og for det første settet jeg telte, kom jeg ut med samme nummer. Men da ble jeg fortalt at jeg må inkludere det andre settet også. Da jeg telte den, hadde jeg to forskjellige teller. 82 og 84. Oooh!

9. Akechiddaira Ropeway

Akechiddaira Ropeway Nikko Japan se

Vår neste stopp I Nikko var Akechiddaira Ropeway. Denne gondolen tar deg opp for panoramautsikt over regionen.

Dave var spent på å ta et bilde av de svingete veiene han så på Internett der en fotograf hevdet at det var fra plattformen på toppen av Ropeway. Men vi lærte raskt at fotografen som hevdet at dette var utsikten løy og han / hun faktisk tok bildet sitt med en drone. Merk: Droner er ikke tillatt I Nikko som Det Er En Nasjonalpark.

Vi er ikke en blogg som noen gang fremmer brudd på reglene, så vi satte ikke opp en drone for å ta det skuddet. Skam på den fotografen for å lyve om hvordan han / hun fikk skuddet, og for å fly en drone i En Nasjonalpark! Men jeg går ned. Når du besøker Taubanen, gi deg selv god tid.

10. Nikko Ropeway

Akechiddaira Ropeway Nikko Japan

Trafikken kan være høy hvis du besøker i høstfarger og bare en kort stund utenfor Byen Nikko vi treffer en trafikkork går opp i fjellet. Fjellet har 47 hårnålssvinger. Ja, Å Være Japan, de er så grundige at de faktisk har tall på hver tur for å holde tellingen.

ropeway stopper halvveis og linjene er lange. Vi ventet i kø i ca 45 minutter før du får på gondolen. Heldigvis er det toaletter, butikker og matboder, slik at du kan tagge-teamet ut av linjen for å ta en titt rundt.

Merk: Japanske offentlige toaletter er ulikt noe annet sted vi noen gang har vært. De er uberørte. Mange har oppvarmede seter og bidet, og de er plettfrie. Hvis Du noen gang vil gå på et offentlig toalett, Er Japan stedet å gjøre Det.

11. Mount Hangetsu

Utsikt Fra Mount Hangetsu I Nikko Japan

hvis du liker en god tur, Mount Hangetsu en utmerket en. Det handler om en 30-minutters tur opp fra den høye parkeringsplassen Til Mount Hangetsu til toppen, og det er en vakker tur som gir panoramautsikt.

festen vår satte av om en time før solnedgang gjennom en godt merket sti. Det kan bli veldig kaldt i Nikko utenfor sommeren så sørg for å kle seg i lag. Vi så folk på vei ned gå opp i t-skjorter og et skjørt. Vi advarte dem om at solen gikk ned og det var kaldt, men de bare fniste. Men det kan være farlig når været setter inn, så vær forberedt.

Vandring Opp Mount Hangetsu I Nikko Japan

mens på toppen, snøen kom inn og vi kuttet vår solnedgang fotografering økten kort. Vi hadde ikke noe imot skjønt, fordi vi hadde vakker dramatisk utsikt Over Lake Chuzenji og de omkringliggende fjellene som ble oppslukt av skyer.

Når du når toppen, er det en liten utkikksplattform som gir en god base. Men det er lite, så hvis fotografering er i tankene dine, kom dit tidlig for å reservere plass!

12. Kegon Falls

Kegon Falls I Nikko Japan

Visste Du At: Kegon Falls er rangert som En Av Japans vakreste fossefall. Stuper 100 meter Fra Lake Chuzenzi, Er Kegon Falls kraftig. Du kan se den fra tre forskjellige plattformer. Vannet er så kraftig at vår guide forteller oss klippene beveger seg tilbake noen få inches hvert år.

Nikko er kjent for sine fossefall Og Kegon Falls er absolutt den mest imponerende. Jeg elsker Hvordan Japan gjør Alt enkelt. Hvis Dette Var Canada, måtte vi tilbringe dagen med å vandre opp og ned til foten av fossen. Men I Nikko venter du i kø fra parkeringsplassen for å gå ombord på en heis som tar deg ned. Når du går ut av heisen, er det en lang underjordisk gangvei som fører til plattformene som har en café, en suvenirbutikk og en fotobutikk.

13. Kajakkpadling Lake Chuzenzi

Kajakkpadling Lake Chuzenji I Nikko Japan

for noe utenom det vanlige en kajakktur På Lake Chuzenzi er i orden. Det er en enkel padle og de leverer alt utstyret inkludert våtdrakter, pdf-er, sokker og hansker.

vi kajakk på den siste dagen av sesongen, så det var litt nippy utenfor, men vi var toasty varme når vi hadde på alt vårt utstyr. For tiden av året, det var overraskende å se hvor mange mennesker var ute på vannet.

Vår Guide Kenny har en drøm om å gå kajakk i Yukon, men i dag tok han oss rundt innsjøen for å ta utsikten.Jeg er alltid imponert Over Den Japanske kulturen, de får ut og nyte utendørs. Og de ser ut som en million dollar gjør det!

14. Restauranter I Nærheten Av kinugawa Kanaya

Nikko Japan Onsen Offentlige Bad

Nikko er kjent for sine varme kilder, Og kinugawa varme kilder har blitt brukt siden 1600-tallet for deres helbredende formål. Med En ideell beliggenhet og gode fasiliteter, Kanaya Kinugawa Hotel Treffer Spikeren på hodet .. Vi hadde aldri opplevd et offentlig bad I Japan, men hvis det er ett sted å gjøre det, er det her på dette hotellet.

Tokyos elite hyppige dette hotellet for å tilbringe en helg slappe av fra stress gjør ingenting, men nyter 2-timers måltider og utallige timer avslappende i roterende bad. Menn og kvinner går til separate bad og badene roteres daglig for å gi hvert kjønn en sjanse til å oppleve utendørs badestamper, forskjellige dampbad og badstuer.

det er en veldig streng etikette å besøke Et Japansk bad, så følg med På Vår Youtube-kanal og kommende blogginnlegg for å finne ut hvordan du besøker Et Japansk Offentlig Bad.

15. Ryuokyo Canyon

Nikko Japan Ryuokyo Canyon

jeg må innrømme, vi visste ikke hva du kan forvente Fra Ryuokyo Canyon. Da vi spurte Yoshi hva Det handlet om, tenkte Vi: “ok, vi går ned, ser på en canyon og går tilbake og frigjør litt tid i vår tidsplan for å se noen andre ting . Det viser seg, At Ryuokyo Canyon er ikke å bli savnet!

turen ned var lang og vi krysset mange mennesker huffing og puffing vei tilbake opp trappen. Vi var ikke begeistret for å måtte klatre opp igjen etter det faktum, men når vi kom dit, forsvant alle våre hemninger. En elv renner gjennom den dype canyon veggen som en slange som gir godt til sitt navn, “Valley Of The Dragon King”.

Besøkende kan gå over tau og hengebroer, det er plattformer til utkikk og skogkledde stier. De fire km fottur rivaler mange av de store canyon turer i verden Og Nikko har gjort det veldig enkelt med trinn, strandpromenader og broer. Gi deg selv minst en halv dag å utforske.

14. Katayama Sake Brewery Tour

Nikko Japan Sake

jeg tror høydepunktet av vår tid i Hele Nikko var Vår Katayama Sake tour. En familiedrevet organisasjon siden 1880 kjører daglige bryggeri turer hvor du kan lære av de tradisjonelle metodene som de fortsatt bruker i dag.

vår guide var veldig nådig og tok seg tid til å fortelle oss om behandlingen som skjer over vinteren fra oktober til februar. De gjør fortsatt mye for hånd og brygger bare små batcher.

vi behandlet oss selv til en flaske av deres beste skyld, som vant gullmedaljen På Japan Sake Awards i 2017. Det er så bra!

17. Gjør Soba Nudler På Kirifuri

Nikko Japan Gjør soba Nudler

Hvis du noen gang trodde nudlene du spiser ikke er laget med kjærlighet, vil du tenke igjen når du tar En Soba Noodle matlagingskurs. De fleste soba kokker er menn, og jeg kan forstå hvorfor. De kna deigen for hånd brette den 20 ganger hver vei om og om igjen til den er blandet til perfeksjon. Chef delte sin bestemors hemmelige oppskrift med Oss Og Dave jobbet hardt elte deigen.

vi ankom Kirifuri Leiren forventer en rask leksjon før du spiser en stor bolle med nudler til lunsj. Det ble til en 90-minutters trening der vi lærte at å lage Soba Nudler er ingen vits! Han trodde det var vanskelig nok, men da begynte rulling og kutting, og han skjønte at det er mye mer å lage nudler enn bare å kaste dem i en gryte. Deigen eltes med styrke rullet til perfeksjon og kuttet med presisjon.

Å Lage soba nudler er et kunstverk.

Soba Nudler Nikko Japan

sluttresultatet er intet mindre enn deilig. Vi har hatt mange nudelsuppe i vår tid, men vi har aldri bare hatt glede av å spise en haug med nudler. Hvis du elsker matlagingskurs, er dette en å prøve I Japan. Det viser tradisjonelle metoder i en familiedrevet etablering som tydelig legger mye stolthet og kjærlighet i sin noodle making. tilbake til toppen

18. Barbere Is På Shogetsu Himuro

Shave Ice I Niko Japan Stor

jeg vet hva du tenker, så hva det er barbert is, jeg har hatt Det I Hawaii, eller jeg kan få en snø kjegle på messen. Men visste Du At Shave ice stammer fra Japan, og som alt der, tar De det til et helt nytt nivå! Shogetsu Himuros barberingsis er verdenskjent.

Nikko er kjent for sitt rene vann, og De har laget barberis her siden 1894. Den deilige behandlingen vi hadde er laget av en nærliggende innsjø som er omhyggelig tatt vare på i vintermånedene. Isen vokser med en tomme per dag om vinteren, og den blir kuttet opp i blokker, fjernet og transportert til kjølere hvor den brukes til neste år for å lage dessert for besøkende.

Linjer kan være opptil en time lang Ved H?getsu Himuro og når vi smakte det, kunne vi forstå hvorfor. Det tar omtrent 5 minutter å lage hver porsjon, og når den serveres, anbefaler de å spise den umiddelbart. Isen var så lys og fullt at det føltes som en sky i munnen. Jeg har aldri smakt noe lignende.

19. Ryokan-Tatami Opplevelse

Tatami Rommet Nikko Japan

Japan er moderne og høyteknologisk og zoomer inn i 21-tallet, men det er også fylt med tradisjoner. Når du bor på hotell som Kanaya Kinugawa Hotel Eller Hotel Shikisai På Lake Chuzenji, må du bestille et tatami-rom.

Å gå inn på et av disse hotellene transporterer deg tilbake i tid. Du oppfordres til å bære Yukata kapper gitt til middag og rundt hele hotellet.

20. Middag i En Yukata

Japansk Yukata Nikko

Vi endret til våre kapper, sette på sokker og tøfler og kledde vår vest for middag og føltes Som En Samari kommer til royal court. De leverer selv silke poser å holde mobiltelefoner og rom nøkler mens du bruker fasiliteter.

mens du nyter et veldig langt og ekstravagant måltid, forvandlet personalet vårt sittegruppe til et tatami-rom og satte ned matter og de største fjærete dynene vi noensinne har brukt. Det var den kuleste tingen å se rommet vårt forvandlet fra moderne chic til tradisjonell feng shui. Jeg har aldri sovet så godt i utlandet.

21. Ryuzu-Fossen

Nikko Japan Ryuzu Foss

dette er en annen populær foss som får enda mer attraksjon i høstfarger. Du trenger ikke å gå til dem, det er en restaurant og suvenirbutikk rett ved utsiktsplattformen bare en kort spasertur fra parkeringsplassen. Men det er verdt å nevne på grunn av sin skjønnhet.

Det er et populært sted for fotografer, og det er hoards av folk som står på plattformen og prøver å fange det perfekte bildet av twin falls.

22. Senjogahara Myr

Nikko Japan Senjogahara Myr

det var ikke på vår tidsplan, men jeg er glad vi gjorde det her. Senjogahara Marshland er et vakkert sted for fotturer som er nesten helt på en strandpromenade. Det handler om en 6,5 km tur som går forbi fosser og templer. Det tar ca 2,5 timer som lett terreng.

Vi hadde ikke tid til å vandre alt, Men det vi så var fantastisk. Det er spesielt vakkert i høstfarger, og vi hadde sjansen til å fange essensen av hvorfor denne turen er så populær.

23. Tobu World Square

Tobu World Square Sphynx nikko

Det er et merkelig sted i Sentrum Av Kinugawa. Tobu World Square er en miniatyr temapark som er verdt et besøk. Med bygninger Som Petronis Towers, Eiffeltårnet og Vatikanet, tar du en tur rundt om i verden og ser på den mest fascinerende arkitekturen som finnes på jorden.

hver bygning er en kopi av kjente landemerker og bygninger på en skala fra 1:25. Det er mer enn 100 bygninger fra Pyramidene I Giza Til Empire State Building.

vi fikk et kick av å gå rundt de ulike seksjonene og ble fascinert av detaljene som gikk inn i strukturene. Hvis du tar noen bilder i riktig vinkel, kan du faktisk late som om Du er I Hellas eller Japan. Jeg håper de oppdaterer det snart den siste utstillingen å åpne Var Tokyos Skytree Tower.

det er så mange bygninger som jeg vil gjerne bli inkludert Fra Midtøsten, Hong Kong og Shanghai.

Slik Kommer Du deg til Nikko, Japan

Niko Japan Tobu Railways

Tobu Limited Express Er ikke et høyhastighetstog, men i stedet en moderne jernbane som tar deg på en naturskjønn tur fra Tokyo Til Nikko med valg av generell klasse sitteplasser eller private rom.

når du kjøper Et Nikko Pass, inkluderer billetten din rundtur fra Tokyo, tilgang Til Akechiddaira Ropeway og rabatter på mange deltakende steder I Nikko. Det er bra at togene ikke er for raske, ellers vil du savne naturen underveis.

når Vi forlater Tokyo, forsvinner den massive byen sakte når vi reiser gjennom forsteder som ligger langs ruten. Etter en time med å se livet langs skinnen, gir bygninger vei til felt og fjell.

Tobu Nikko Japan Tog rom

Vi er I Nikko for høstfarger og snart den fjellrike regionen brister ut av flatlands avslørende sprut av røde og oransje.

Vi er glade. Det er vår første Gang i Japan sammen, og vi besøker En Av Japans mest hellige regioner. Stedet Hvor Japans første Shogun blir stedt til hvile.

Nikko Er Hjemsted For Shintoistiske og Buddhistiske religioner som dateres tilbake til 1600-tallet, Og Er en Av De beste stedene I Japan for å utforske det naturskjønne og det hellige. Så ta det på!

Ting Å gjøre I Nikko Japan

Nikko er et spesielt sted å besøke I Japan. Selv om det var store folkemengder, så vi få turister. Jeg husker jeg kjørte inn i En kvinne Fra Amerika som stoppet vår guide for å spørre hvorfor så mange lokalbefolkningen besøker stedet. Hun lurte på hvor alle turistene var?

det er noe tilfredsstillende om å gå til et sted hvor det føles som en lokal hemmelighet, og at du er en av de få utlendingene blant lokalbefolkningen. Selv om disse turistene har en tendens til å være i tusenvis.

Hvis du Likte Denne Guiden Til Nikko Japan Del på Pinterest!

Nikko Japan Pinterest

vår tur Til Nikko er brakt til Deg Av Tobu Japan Trip, men alle meninger er våre egne.