Hoe maak je een winstgevende Website zonder iets te verkopen

Is het echt mogelijk om winst te maken van een website zonder daadwerkelijk iets te verkopen? Het korte antwoord is ja, je hoeft niet om een product of dienst te verkopen om geld te verdienen van uw website.

Hoe is dit mogelijk? Door gebruik te maken van uw expertise en ervaring over een onderwerp. Lees verder en je zult begrijpen hoe….

wat u hieronder leest is ‘gezond verstand’ voor de ervaren digitale marketeers, maar voor beginners, geld verdienen online is een onderwerp dat veel vragen genereert.

hoe kun je geld verdienen aan een website zonder iets te verkopen, Hoe is dit mogelijk?

neem even de tijd om na te denken over wat het Internet eigenlijk is.

het is niet alleen de grootste markt ter wereld en de grootste gemeenschap van verbonden mensen, het is ook een enorme bibliotheek van informatie die gebruikers via zoekmachines, websites, blogs, sociale medianetwerken, e-maillijsten en diverse andere digitale media bedient.Mensen over de hele wereld gebruiken het Internet om iets te leren, een antwoord op hun vraag te vinden, met andere mensen te communiceren en natuurlijk online producten of diensten te kopen of informatie over lokale winkels te vinden.

digitale Marketingtraining

als je het ‘verkoopgedeelte’ eruit haalt, blijf je achter met de enorme hoeveelheid mensen die Google en andere zoekmachines dagelijks gebruiken om informatie te vinden.

Hoe kunt u dit gedrag gebruiken en geld verdienen met een website? Door gebruikers te voorzien van hoogwaardige informatie en geld te verdienen door middel van reclame.

wanneer we het hebben over dit model van het maken van geld online, 2 dingen komen meteen in gedachten: de eerste is Google Adsense en de tweede is affiliate marketing.

Affiliate marketing is een techniek waarbij je niet echt iets verkoopt op je website, maar mensen doorverwijst naar andere websites en wanneer ze iets kopen, krijg je een commissie.

ongeacht welke methode u kiest om geld te verdienen met uw inhoud, het recept voor het maken van een website die u daadwerkelijk winst zal maken is hetzelfde.

hoe bouwt u een winstgevende website?

om te beginnen met Laat me een paar woorden voor verdere discussie gooien: website, inhoud, verkeer, monetisatie opties, en winst.

laten we in meer detail zien hoe deze kunnen samenwerken en u een winstgevend resultaat geven.

Website

u kunt niet verwachten veel geld online te verdienen zonder uw eigen website. Met website bedoel ik uw eigen gehoste domein en een modern websiteontwerp, zoals u nu leest 🙂

een geweldige website moet tegenwoordig een aantal kenmerken hebben:

schoon en fris design – de dingen zijn veranderd sinds de jaren ’90. Websites zijn niet langer gebaseerd op pure HTML-code, maar er zijn moderne CMS (content management systems) zoals WordPress die u in staat stellen om goed uitziende websites te maken met toegevoegde functionaliteit voor zowel de beheerders als de eindgebruikers.

mobielvriendelijk-iedereen die van digitale Marketing houdt, kan begrijpen hoe belangrijk het is om een mobielvriendelijke website te hebben.

het is een feit dat vandaag meer mensen zoeken op het Internet via hun mobiele telefoon dan desktop, wat betekent dat als uw website niet is geoptimaliseerd voor mobiel, u al de helft van uw potentiële verkeer verloren.

snel-snellere websites genereren meer winst. Als je website traag is, verlies je verkeer en potentiële klanten.

Bounce Rate and Page Speed
Bounce Rate and Page Speed

duidelijke navigatiestructuur-Site structuur is belangrijk. Gebruikers moeten in staat zijn om te vinden wat ze willen snel en in minder dan 3 klikken.

Gebruiksvriendelijk-een goede SEO-vriendelijke website, het ook gebruiksvriendelijk.

bronnen voor meer informatie

  • een website starten – een stap-voor-stap handleiding voor beginners over het maken van een website vanaf het begin.
  • hoe geld te verdienen met digitale marketing-beproefde manieren om geld te verdienen met uw website met behulp van digitale marketing.

Content

dus, je hebt een mooie website gehost op uw eigen domein, Wat is het volgende?

misschien wel het moeilijkste deel van het hele proces om een winstgevende website te maken is om de juiste inhoud te hebben.

wat bedoel ik met het juiste type inhoud?

u moet inhoud hebben die:

  • zoekmachines zullen houden (niet zoals, maar liefde-u zult hieronder lezen waarom).
  • gebruikers zullen vertrouwen-het winnen van gebruikersvertrouwen zal u meer geld opleveren op verschillende manieren. Zelfs als u niet daadwerkelijk iets te verkopen op uw website, de core inbound marketing technieken nog steeds van toepassing.
  • het kan mogelijk adverteerders aantrekken (zeer belangrijk, blijf lezen voor de details).

laten we het eerste deel nemen, hoe creëer je content die zoekmachines geweldig zullen vinden en waarom dit van groot belang is?

hoewel er verschillende bronnen van verkeer zijn, is de ene die beter presteert als het gaat om affiliate marketing, Adsense (of andere alternatieven), organisch verkeer, dat wil zeggen verkeer afkomstig van zoekmachines.

dus, als u een winstgevende website wilt maken, moet u een constante (en grote) stroom van zoekverkeer hebben die elke dag naar uw website komt.

om dit te bereiken, moet u continu werken aan uw SEO, gebruik maken van andere technieken om verkeer naar uw website te krijgen, en natuurlijk inhoud publiceren die de volgende kenmerken heeft.

Wat is inhoud van hoge kwaliteit?

  • het is relevant ongeacht wanneer iemand het leest (dit wordt evergreen content genoemd)
  • het is lang genoeg om de aandacht van zoekmachines en lezers te trekken
  • het is vers met actuele informatie
  • en is natuurlijk nuttig voor de gebruiker.

Hoe kan inhoud het vertrouwen van de gebruiker vestigen en waarom het ertoe doet?

naast de bovenstaande kenmerken moet uw inhoud nuttig en interessant zijn voor de gebruiker.

dit zal niet alleen uw SEO-en sociale media-inspanningen helpen, maar het zal ook gebruikers langer op uw website houden (waardoor de bounce rate wordt verminderd), wat de kans op het klikken op uw advertenties vergroot.

u moet begrijpen dat ongeacht de methode die u kiest om geld te verdienen met uw inhoud, een van uw doelstellingen is om een loyaal publiek te creëren dat regelmatig uw website bezoekt om uw inhoud te krijgen.

dit betekent meer weergaven, meer advertentiekliks, meer e-mailabonnees en meer conversies (welke conversie voor u ook is).

welk type content trekt meer adverteerders aan?

als het gaat om het gelde maken van inhoud, is niet alle inhoud hetzelfde. Verschillende soorten inhoud zullen verschillende inkomsten genereren.

laten we bijvoorbeeld het geval nemen waar u adsense gebruikt om geld te verdienen met uw inhoud.

Adsense werkt door de inhoud van uw website te doorzoeken, te begrijpen waar de inhoud over gaat, en vervolgens AdWords-adverteerders te vinden die hebben geselecteerd om hun advertenties te plaatsen op websites die dat specifieke type inhoud hebben.

dit is een zeer vereenvoudigde versie van hoe adsense werkt, maar het algemene idee is dat uw inhoud wordt geanalyseerd en wordt ‘gegroepeerd’ volgens de trefwoorden waaruit uw inhoud bestaat.

als u bekend bent met de Google keywords tool (een tool die ook wordt gebruikt door AdWords-adverteerders), weet u dat elk keyword een andere CPC heeft (kosten per klik).

met andere woorden, adverteerders betalen een ander bedrag voor elke klik op hun advertenties en dit hangt ook af van de trefwoordkosten (er zijn vele andere factoren die een rol spelen bij het berekenen van de kosten per klik).

aangezien adverteerders een ander bedrag betalen voor elke klik, betekent dit dat u als uitgever anders betaald wordt voor advertentiekliks, afhankelijk van de inhoud van de pagina waarop de advertentie draait.

in het geval dat dit verwarrend wordt, Laten we dit laten zien met een echt voorbeeld:

Als u een adverteerder bent en uw advertenties wilt weergeven wanneer mensen op zoek zijn naar gewichtsverlies gerelateerde onderwerpen, kunt u verwachten dat u Google betaalt vanaf $0,20 – $1,00 elke keer dat iemand op uw advertenties klikt.

kosten per klik voorbeeld
kosten per klik voorbeeld

als u een adverteerder bent die producten verkoopt die verband houden met “geld verdienen”, betaalt u van $2 tot $14 per klik (afhankelijk van de werkelijke voorwaarden).

geld verdienen online CPC
geld verdienen online CPC

hoewel de bovenstaande statistieken bedoeld zijn voor het opzetten van AdWords-campagnes op het Google Search Network (en niet het display-netwerk dat Adsense omvat), laat het nog steeds zien dat de kosten voor trefwoorden niet voor alle onderwerpen hetzelfde zijn.

een website met een hoge kostprijs per klik zal meer geld verdienen dan websites met een lage kostprijs per klik.

om kritiek van ervaren uitgevers te vermijden, maak ik de zaken te simpel om het voor beginners gemakkelijker te maken de basisbegrippen te begrijpen.

in het algemeen, trefwoorden met duidelijke intentie i..e’ ik moet nu geld verdienen ‘ genereren meer inkomsten per klik dan algemene type zoekwoorden.

om dit gedeelte samen te vatten, heb je niet alleen goede content nodig op je website die het respect van gebruikers en zoekmachines zal winnen, maar je hebt ook content nodig die je geld kan verdienen.

verkeer en gelde maken

om een gelde maken methode te laten werken (inclusief het verkopen van goederen of diensten vanaf uw website), moet u verkeer hebben en in het geval van AdSense of affiliate marketing, moet u veel verkeer hebben.

de beste manier om uw verkeer te verhogen is door middel van SEO en onze SEO cursus zal u stap-voor-stap laten zien hoe u uw verkeer in 60 dagen of minder kunt verhogen!

hoeveel verkeer heeft u nodig om geld te verdienen met een website?

het hangt af van hoeveel geld u wilt verdienen met uw website of om het anders te zeggen, uw verkeer zal bepalen hoeveel geld u kunt verdienen.

laat me dit demonstreren met een voorbeeld voor een website die Adsense gebruikt.

ga ervan uit dat u een informatieve website hebt waarop Adsense draait en dat u alle richtlijnen hebt gevolgd die vereist zijn door Adsense en in het bijzonder het gedeelte dat gaat over het aantal, het type en de positie van uw advertenties.

in het beste geval kunt u een CTR van 2% verwachten( click-through rate), dit betekent dat 2% van de mensen die uw advertenties zullen bekijken, op een van hen zullen klikken.

laten we ook aannemen dat je gemiddeld $0,40 per klik betaald krijgt. Dit betekent dat als uw advertenties worden weergegeven 1000 keer (bekeken per dag), je ongeveer – 1000 x 2% x $0 verdient.40 = $ 8 per dag.

Als u nu $100 per dag van uw website wilt maken en volgens het vereenvoudigde voorbeeld hierboven, moet u minstens 13.000 views hebben (in plaats van 1000).

winst maken

winst verschilt uiteraard van winst. Wat ik zojuist hierboven beschreven is de potentiële inkomsten die u kunt krijgen van uw website als je 13.000 bezoeken per dag in een niche die ongeveer betaalt $0,40 per klik.

uw werkelijke winst per dag is anders omdat u de kosten in de vergelijking moet opnemen (winst = winst – uitgaven).

wat zijn de kosten van het runnen van een website?

het zijn enkele duidelijke lopende uitgaven zoals hosting, lopende SEO, Sociale media reclame en promotie, maar de werkelijke kosten komen neer op de inhoud.

goede content die je een goede organische rankings en verkeer van zoekmachines kan geven en tegelijkertijd leuk is voor gebruikers (of omgekeerd) kost ofwel geld (als je de content uitbesteedt) of tijd (als je de content zelf produceert).

om het bovenstaande voorbeeld voort te zetten en aan te tonen hoe u een winstgevende website kunt maken, laten we zeggen dat u de inhoud uitbesteedt aan professionele schrijvers die experts zijn over de onderwerpen die u publiceert.

het minste wat je kunt verwachten om te betalen voor een 1500 woord artikel is $ 200 (Ik weet dat dit veel klinkt, maar we hebben het over echt goede inhoud die, afhankelijk van de niche kan veel meer kosten).

laten we dus wat berekeningen maken:

3 keer per week publiceren (dit is het gemiddelde publicatieschema voor informatiewebsites of blogs) X $200 = $600 per week + uren die nodig zijn om het te publiceren (optimaliseren, interne links toevoegen, enz.).

in een maand zult u 12 berichten publiceren, d.w.z. $2400 en verdien $ 3000 ($100 x 30) van reclame, zodat je een winst van $600 (zonder rekening te houden met de lopende kosten en de tijd die je moet besteden aan het doen van verschillende taken om de website draaiende te houden).

dus het is mogelijk om een profiel aan te maken zonder iets goed te verkopen?

de reden waarom ik het bovenstaande voorbeeld heb gebruikt is om twee belangrijke punten naar voren te brengen:

1st-het maken van een winstgevende website is hard werken, wat u ook leest over ‘easy ways to make money’ of andere ‘too good to be true’ Beloften is gewoon een manier voor hen om geld te verdienen door u een product te verkopen en niet de manier voor u om het Internet te gebruiken om geld te verdienen.

2e-je hebt echt veel verkeer nodig om winst te maken met je content, zelfs in de gevallen dat je de content produceert.

om een goed artikel te schrijven of een mooie infographic te maken, moet u mogelijk een aantal uren besteden die van uw totale productieve tijd worden weggenomen.

uit het bovenstaande voorbeeld heb ik bewust een belangrijke berekening weggelaten.

hoe lang en hoeveel artikelen MOET u publiceren om tot 13.000 bezoeken per dag te komen?

ik heb het weggelaten omdat als je de berekeningen correct uitvoert, veel beginners teleurgesteld zullen worden.

probeer erachter te komen hoeveel het u kost om 150 artikelen te publiceren en hoe lang u moet wachten om op die niveaus van verkeer te komen.

vergeet ook niet dat rankings en traffic niet een kwestie zijn van hoeveel artikelen je hebt gepubliceerd, maar het hangt af van vele andere factoren.

maar

aan de positieve kant: als u een aantal maanden (of jaren) hard en consequent werkt, is het mogelijk om het niveau van het verkeer te bereiken dat al uw uitgaven dekt en u een goede maandelijkse winst oplevert.

Ik ben al bijna 15 jaar een uitgever van Adsense en heb veel geld verdiend (5 cijfers) door Content publishing.

Als u deze blog vanaf het begin hebt gevolgd, hebt u misschien mijn casestudy gelezen over hoe ik het verkeer van een van mijn websites in een aanzienlijk korte periode tot 400K organische bezoeken per maand heb uitgebreid en dit vertaalt zich natuurlijk in het hebben van een winstgevende website.

goede dingen komen voor degenen die wachten

het resultaat van deze post is dat, ja, het is mogelijk om winst te maken op het Internet zonder iets te verkopen, maar het vereist hard werken, geduld, kennis, en een lange termijn plan om te volgen.

een content uitgever zijn betekent zorgen voor uw gebruikers en zodra u erin slaagt om uw gebruikers te winnen, zal al het andere geleidelijk volgen.

begin met het maken van een geweldige website, focus op uw inhoud, Bouw uw verkeer geduldig op, en vroeg of laat zult u een punt bereiken waar de inkomsten uw uitgaven en de investering zullen dekken die u hebt gedaan tot dat punt te bereiken.

het gaat niet van de ene op de andere dag gebeuren, maar zodra het gebeurt zal het voortdurend winst genereren voor maanden of zelfs jaren te komen.

Leave a Reply